Ce se Intampla cu Youtube si De Ce sunt Creatorii Suparati?

Saptamana aceasta un atac armat a avut loc la sediul Youtube din Statele Unite. Platforma video detinuta de Google este un adevarat gigant al domeniului, in fiecare minut incarcandu-se pe aceasta 80 de ore de continut. Atacul a fost pornit de o creatoare de continut care s-a declarat nemultumita de-a lungul timpului de politica de cenzura a platformei video. Dar ce se intampla in mod exact in spatele Youtube? Youtube este sustinuta de reclamele pe care companiile mari le platesc pentru a-si promova produsele. Cu siguranta ati vazut branduri diverse, de la Coca Cola pana la UniBet sau chiar si Start-Up-uri in videourile la care va uitati. Aceste reclame platite nu apar intotdeauna, dar acest fapt nu se intampla din dorinta celor de la Youtube de a pastra continutul cat mai curat, ci din cauza celor care publica reclamele. 


In esenta, atunci cand un brand doreste sa se promoveze pe Youtube, acesta are posibilitatea sa aleaga exact pe ce tip de videouri vrea ca reclama sa sa fie afisata. Aceste videouri pot fi alese conform unui sistem de tagging, sau de rating pe care Youtube inca evita sa il comunice creatorilor de continut. Acestia din urma sunt din ce in ce mai revoltati de politica secretoasa a companiei, tocmai pentru ca si ei, la randul lor castiga din reclamele pe care platforma le afiseaza. Atunci cand videourile lor sunt demonetizate (nu permit afisarea reclamelor) creatorii pierd sute de dolari, iar explicatia din partea platformei pentru a opri publicarea de reclame pe aceste videouri nu exista in majoritatea timpului.

Youtube afirma ca are un algoritm care verifica videoclipurile de cuvinte licentioase, dar acesta s-a dovedit a nu fi eficient absolut deloc de-a lungul timpului, cenzurand videoclipuri care aveau subiecte deloc vulgare. Odata cu implementarea acestui algoritm si sistem de inteligenta artificiala, creatorii de continut care isi castiga banii din Youtube au avut cel mai mult de suferit. Din pacate problema nu pare sa aiba un raspuns, Youtube in continuare evitand sa ofere o parere oficiala despre modul in care sistemul lui de IA a dezechilibrat platforma, dar si despre modul in care aceasta problema cruciala va fi rezolvata in viitor!
Previous
Next Post »